CRAFTA (terapia czaszkowo-twarzowa)

Metoda CRAFTA (Craniofacial Therapy Academy) jest rodzajem nowatorskiej terapii manualnej, zajmującej się głównie problemami bólowymi głowy i dysfunkcjami w obrębie stawów skroniowo­‍‑żuchwowych. Obejmuje dokładne badanie, leczenie oraz autoterapię całego kompleksu czaszkowo­‍‑żuchwowego (obszaru stawów skroniowo-żuchwowych, czaszki, układu nerwowego oraz innych struktur anatomicznych mogących brać udział w problemie pacjenta). Twórca metody von Piekartz rozróżnia cztery źródła dysfunkcji w obrębie czaszkowo­‍‑twarzowym: czaszkowo­‍‑szyjne, czaszkowo­‍‑twarzowe, czaszkowo­‍‑żuchwowe oraz układ nerwów czaszkowych, które są punktem wyjścia do dalszej oceny problemu pacjenta.
Dzięki ścisłej współpracy specjalistów z różnych branż, takich jak: stomatologów, fizjoterapeutów, terapeutów manualnych, logopedów, ortodontów czy też gnatologów, możliwy jest pełniejszy obraz diagnostyczny i krótszy, bardziej skuteczny proces leczenia.

Wskazania do terapii metodą CRAFTA:

• zaciskanie lub zgrzytanie zębami (bruksizm)
  • bóle głowy, czoła i skroni, bóle migrenowe oraz typu zatokowego, zapalenia i pseudo zapalenia zatok, nawracające stany zapalne
  • zaburzenia w obrębie oka, np. ból w obrębie oczu, przekrwienie lub nadwrażliwość na światło
  • klikanie, przeskakiwanie żuchwy
  • problemy z przełykaniem, otwieraniem i zamykaniem ust
  • bóle gardła bez infekcji, uczucie „guli w gardle”,
  • problemy połykania, mimiki, oddychania, fonacji
  • bóle szyi, barków, pleców
  • drętwienie rąk, palców
  • zaburzenia w obrębie uszu – szumy uszne, problemy ze słuchem